fredag 18. desember 2015

Luke 17

Hovmod står for fall, som dem sier. 

I min karriere som sjømannsprest har jeg lært meg en del basisferdigheter, sånn som kjevling av marsipanlokk, montering av pepperkakehus i høy luftfuktighet (med papphus inni!), laging av sylte og medisterkaker... Lite på den tradisjonelt prestespesifikke siden altså, men mye moro. Og så kransekakebaking så klart. Denne myteomspunne aktiviteten som folk flest ikke tør prøve seg på.

Jeg har hardnakket hevdet at kransekakebaking er latterlig enkelt, og til og med lært opp andre i denne kunsten. Helt til igår. I er anfall av hovmod bestemte jeg meg for å prøve en ny oppskrift som skulle være enda bedre, noe jeg ikke skulle gjort. Resultatet ble ringer som fløt sammen i formen og este utover bakeplaten. 18 ringer. Heldigvis finnes det mye annet godt med mandelbunn, så ringene ble resirkulert i varm tilstand og danner nå bunnen i en Sarah Bernhardt- kake. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar